Page 44 of 54 FirstFirst ... 344243444546 ... LastLast
Results 861 to 880 of 1067

Thread: Tour Biker

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Quote Originally Posted by Carbon View Post
    That is pretty amazing Johan.
    Thanks... I have to work out little problems... Each of the recordings have a different audio level and the same with my announcement audio and the virtual audience. Each organ loaded, loads its own characteristics, setting and so on. Each is from a different software developer. For each recording I can balance the synthesizer and organ.

In the final mix I have to sort of create channels. I tried google a audio sound mixer but the freeware is real basic and can't get to it. Video editing software have a few audio channels. I got the old XP box going and the old version of Win Movie Maker, I can create audio channels and it also write audio only. Unlike Win 7 WMM that needs a picture to create the audio channel.

I also abandoned the idea of the orchestra and choir... just now the Linux Sampler hijacked my PNP audio device. I had to uninstall LS and the SO software. It wasn't working anyway. There are plenty free virtual synthesizers that work fine. If I get 3 good usable voices from each, I'll be happy. The strings ensemble sounds awesome.

I finished 10 of the 21 chosen music. I have a few extras on the list incase something doesn't sound right. I think it will be nice and all the ou tannies in town wants my CD. That is typical Afrikaner... niks so lekker soos 'n konsert nie! So, I'll do the CD Afrikaans and English. On there a PDF of building my organ with videos. It should work!

Once this one is done, I'll do another Non Gospel CD. There are nice music for pipe organ but may be challenge to learn! Like, he's a pirate, from Pirates of the Caribbean and so on...

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Recording Angel voices to the organ looks like this on screen...
    Recording my Concert.jpg

I am dreaming of a mielie field ...
    Pirate's Avatar
    Bike
    Gin ( 銀 ) (Honda CBX250 Twister) - before that Gobolino, my sister's 125cc Bajaj Platina
    Region
    Gauteng

Hi Johan

Hier is 'n voorstel:
    Record die liedere een vir een deur Audacity te gebruik. As jy iemand het om jou te help, is die proses as volg:
    1. Jy is op die instrumente, en nog iemand (Dalk Mark?) is op die rekenaar as die "sound engineer" op Audacity.
    2. Record eers 'n "Pilot track" (dis waar jy basies net die melodie opneem op 1 instrument)(MAAK SEKER JY GEBRUIK 'N METRONOOM!!! Oral!!). Sit die metronoom by, en stoor dit op die rekenaar as 'n .wav of .mp3.
    3. Dan record jy die "main instrument". (Indien daar verskeie instrumente op verskeie areas is, record hulle ook een vir een, maar slegs die "hoof" gedeeltes). Speel die Pilot track saam met elke stuck wat jy speel, en stoor dit apart op die rekenaar.
    4. Hier begin jy dan met die ekstras. Weereens die alomteenwoordige Pilot track, en doen die "angel voices", "orchestra" "mermaid splashing" net wat jy wil op te neem.
    5. Maak 'n nuwe Audacity leer oop. Gebruik Audacity se "import" funksie om die Pilot track, "hoof" stukke en die ekstras in te sit, en luister hoe dit klink. Hier begin jy met die "production and mix".

Hier is 'n liedjie wat ek en 'n paar ouens opgeneem het in 2007, met hierdie proses. Ons het wel 'n ander sagteware gehad, en professionele klankingenieur, maar die beginsel is dieselfde. (ek is die klein outjie met die bandanas). Ek is tans besig om te speel met 'n paar opnames van die band by die kerk.

https://www.youtube.com/watch?v=Y2UK-nM_72E
    Ride so you can ride again tomorrow.
    From your friendly cager

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Quote Originally Posted by Pirate View Post
    Hier is 'n voorstel:
    Record die liedere een vir een deur Audacity te gebruik.
    Dankie vir die lekker advies en die VIDEO! Dit is Awesome!!!! Ek speel nog bietjie rond met Audacity, het dit eers eergisteraand ontdek. Die vorige recordings was vanuit die orrel sagteware. Ek het ook eers gisteraand die ander virtual synth afgelaai. Die verniet goeters...hehehe

My orrel..."oorspronklike keybord" het 'n metronoom ingebou. Die vanniger nommers sukkel nog omdat die pyp orrels werklike samples is en dus is daar 'n breekdeel sekonde tussen die noot gedruk word en die klank uitkom. Net soos die ware Jakob....

Wat die instrumente betref sou ek nog net by sommige nommers van die jeugbindel beat wil bysit. MAW, Nou het ek Lead, Bass en Strings ensemble. Die regte mahala virtuele drum masjine het ek nognie gekry nie. Alles sal ek tegelyk kan speel.

Ek is natuurlik net vreeslik verroes... Ek het vir baie jare nie gespeel nie omdat ek met my hande sukkel... Dit het maar net weer die laaste paar weke weer begin om die winter om te kry! Die laaste wat ek in 'n band gespeel het was in 1984 op kollege. Ek was op trekklavier, 'n boere musiek orkes.

Ek gaan more Montagu toe met die kar om 'n paar goedtjies op te tel wat vir my orrel projek gesponsor is. Daar is 'n rekenaar by wat ook musiek verwante sagteware op het. Ek sal natuurlik so gou moontlik daarmee speel en sien watse verandering kan kom. Sommige van die nommers gaan ek weer oor opneem om dalk nog 'n beter resultaat te kry.

Heel moontlik sal Audacity die final mix kan doen maar ek moet nog net die software leer!

Dankie vir die kommentaar! Awesome! (Terloops ek wil my konsert.. Bike verwante stories inbring... dit sal 'n "tema" gee vir die konsert.)

Pirate's Avatar
    Bike
    Gin ( 銀 ) (Honda CBX250 Twister) - before that Gobolino, my sister's 125cc Bajaj Platina
    Region
    Gauteng

Groot plesier.

Daar is heelwat videos en artikels oor Audacity, dis een van die beste gratis sagteware vir hierdie doel. Die beste manier om te leer, is om met hom te speel.

Geniet die orrel, dit sal die konsert-projek net soveel lekkerder maak.
    From your friendly cager

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Quote Originally Posted by Pirate View Post
    Groot plesier.

Daar is heelwat videos en artikels oor Audacity, dis een van die beste gratis sagteware vir hierdie doel. Die beste manier om te leer, is om met hom te speel.

Geniet die orrel, dit sal die konsert-projek net soveel lekkerder maak.
    Jy moet vir my probeer uitvind daar tussen jou band pÍlle... Ek soek mahala virtuele dromme ritmes. Nie goed wat ek moet skep nie, maar wat klaar opgeneem is waarvan ek net die tempo kan verander...Miskien beter "loops". Ek het op 'n site 'n paar loops afgelaai maar dit werk nie...
    Daar is ander stukke wat ek wil probeer soos Conquest of paradise... Kyk na die volgende video... Die een orrel het natuurlik alees klaar ingebou. Ek wil dit virtueel skep. Die orrel, synth en strings het ek... nie die beat nie.

Pirate's Avatar
    Bike
    Region
    Gauteng

Ek maak so. Sal laat weet as ek iets kry. Hier in die stad kry ons sommer 'n 2e handse stel dromme by Cash Converters,, stel mikrofone op, gee vir die malste ou wat ons kan in die hande kry stokkies en sÍ: "Drummers kry die meeste meisies". Dit werk gewoonlik.
    From your friendly cager

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

One LOUD pipe organ in Ladismith. The volume knob on the Pioneer amp is hardly open. Awesome sound from the four speakers! Three in the organ room and one in my bedroom connected to the swells division. Last night I recorded the next song on my playlist... nice and soft... The volume knob... just about closed.

Today... Monday and workshop noise around me... I decided... This is the day! How far up can the volume knob go before distortion on the speakers.

Awesome! Oom Piet our neighbor, fell over the wooden fence to see what he hear! My mom came from the house... The workshop customers gathered around my bike at my doorway... Even Danny from across the road to the other far side of the house came around!

This organ is LOUD!

DSC_1483.jpg
    Maybe I should be careful loading the sample sets of the following organ... our house being old with plumbing problems...

In the following video a 128 foot pipe. It has a red light flashing... DANGER!!! On a organ the the 16 foot pipe is usually already the lowest sound...

Only in Souff Efrica! Vespa 1's Avatar
    Bike
    Back to my ROOTS
    Region
    Gauteng

Johan that's great, now give us a video of YOUR organ! We want to hear what you have done.
    Ride with the Eagles in Safety! Not with the Angels by Accident

In Memory of Blackie Swart! A Man among men, and a true Friend! RIP!

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Quote Originally Posted by Vespa 1 View Post
    Johan that's great, now give us a video of YOUR organ! We want to hear what you have done.
    I'm now busy with recording No 17 of the 21. This one I'm bringing in a bit of African flavor with one of the smaller organs and adding to that from the synth a click organ. As a teaser to the song I do a bit from the "click song". It sounds quite awesome!

Hopefully I'll have the concert finished and edited by the weekend.

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Another short teaser video. I've sorted out sound levels, I think. There's 4 recordings left and then I can start to edit the concert and recording commentary, stories and little bits to make it interesting.

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Finally the keyboard controller I needed... from a rubbish dump... hopefully it still works. Since I started the organ project I was hoping to find one of these. I have to play some part of my organ on a computer keyboard. This morning when I renewed my bike's annual license, behind the building a computer rubbish dump. I scratched around and found two keyboards full of dirt and dust. I was in the rain as well. The one is too badly messed op from water but this one still looks ok. These controllers come from the old keyboards with the grey keys among the cream ones. People just through these things away.

These controllers is very useful to modify for applications where buttons and functions can be connected to a PC keyboard. They are sort after for the Flight sim pilots creating real time virtual cockpits, like I want to do, with musical instruments and even in the auto industry where computers are connected to vehicles.

Have a look at the picture. Think twice before chucking a old computer keyboard away with such a controller. When I started building my organ, a computer shop had such a old keyboard for R500.
    DSC_1488.jpg

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Real unexpected... The controller from the worst looking keyboard worked. The better looking one is dead. On switch on all the lights everything fine. Using Word in Office pack... results....

I'll post three pictures... The keyboard and what's next on my organ. On the right side I want to place another octave... also connected to the keyboard... It will be connected to different keyboard points... Should I want to play in synth intro... do that right side... chords like on my previous video left side and organ in the middle... I'm just soo glad the controller works!

DSC_1494.jpg
    DSC_1492.jpg
    DSC_1490.jpg
    If you wonder why I post all these things... I have no-one to share my excitement with! All my family is interested in... is when I will fix all the broken things in and around the house to do whatever crap is asked from tenants occupying a 160 year old house and expect it to be a modern complex!

I took my bike for a spin today... I hit only 110 km/h between the Spar 4 way stop and the U Save stop. I was very generous showing a middle finger to a motorist pulling out of a parking bay. It's life... tough s*** ! I'm not a boer, I don't have a farm.

Bike
    Back to my ROOTS
    Region
    Gauteng

Johan, your efforts and post are much appreciated here. I will be the first to admit that an awful lot of your technical stuff goes right over my head, but just the fact that you set out to and did build yourself an organ, is truly amazing!
    Keep it up!

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Quote Originally Posted by Vespa 1 View Post
    Johan, your efforts and post are much appreciated here. I will be the first to admit that an awful lot of your technical stuff goes right over my head, but just the fact that you set out to and did build yourself an organ, is truly amazing!
    Keep it up!
    Thanks... In a few minutes I'll take the old Ladies to Outdshoorn for a hair-do trip... hehehe While they in the seats for a purm or whatever, I'll try and find scoobie doobie wire. Looking for the Telkom guy's...

The weather is nice today... warm and 20 this morning with a predicted 30. I thinks it's a announcement for more cold coming. I like the warm weather.... Not to hot but this is real nice....

Tonight I'll be sitting with the white board again. The printed circuit is different from the previous controller. So have have to rewire it. Last time I wired all points... but now I know what I need and only wire the ones needed... only 19 pints.

DSC_1496.jpg

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

What a awesome day!!!! I went to Outdshoorn. While the oldies in for hair-dues, I went to the Telkom workshop. Kindly explain my need for wire... I got a bit of a speech of Telkom wires... the scrap dealers and the restrictions on even off cuts...

I referred the guy to my organ building on youtube... while waiting at the security booth. About half hour later a friendly guy passed me enough wire to fix my organ... He added... The white flex you used doesn't look good! He obviously watched my video!

On getting home I received another awesome e-mail from a fellow called Jacques. He had given me pointers on improving my presentation of the concert! Awesome!

Mean while I'm sawing and hammering into my organ to add another octave of notes to use with the PC keyboard module I got yesterday from the rubbish dump. See photo's!

After dinner, before continuing modifying my organ... another e-mail.... from Piotr, one of the software developers and creator of sample sets! Just awesome motivation to my project!!!!!

What a day!!!!!! Tonight I'll start wiring the white board.
    DSC_1497.jpg

DSC_1499.jpg
    These ate the notes for the synthesizer I played on the pc keyboard. Don't worry they look "uneven", there are little rubbers missing that I will replace!

Evil Biker Scum
    Bike
    2008 CBR600RR, 2014 Fireblade SP
    Region
    Western Cape

Great day!

I love your enthusiasm, I'm sure we all do. Keep sharing.

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

Quote Originally Posted by Carbon View Post
    Great day!

I love your enthusiasm, I'm sure we all do. Keep sharing.
    T
    Thanks.... I now laugh lekker... me some other stupid things... hehehe

OK... a bit of bashing the keys are pre fitted and the contacts board is in. Now only wiring.

Should you wonder why only 13 key's.... Like in the ad on TV... there are 12 notes in a musical scale. Starting at a C and ending in a higher C. Two C's.... Using just one toggle switch I can change that scale to be lower or higher as I like it.

Modifying the organ took a bit of time tonight so I'll start with the wiring tomorrow evening!
    DSC_1500.jpg
    DSC_1501.jpg

Adventure Biker
    Bike
    Yamaha
    Region
    Western Cape

At 4 I made the short video... getting somewhere... While it was uploading my mind is there.... I just need to get the working results... all of the octave working properly... Then I know what to do... you know... planning.... All sorts of ideas shoots around in my mind...

Bike
    Back to my ROOTS
    Region
    Gauteng

Get some SLEEP!

Tags for this Thread